Żyjemy w czasach, kiedy kult szczupłego ciała dotyka niemalże ponad połowę społeczeństwa. Każdy chce wyglądać młodo, pięknie i szczupło, ale nie każdy wie jak do tego dążyć. Z pomocą przychodzą profesjonalni dietetycy i trenerzy.

Skład jadłospisu odchudzającego

jadłospis odchudzającyŻeby zrzucić zbędne kilogramy, nie wystarczy po prostu mniej jeść, bo wtedy organizm podczas wysiłku będzie czerpał zapasy energii z mięśni, a przecież nie o to nam chodzi. Chcąc się pozbyć oponki z brzucha, czy tłuszczu z ud, trzeba odpowiednio się odżywiać i dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników. Przede wszystkim trzeba wprowadzić jadłospis odchudzający i regularną aktywność fizyczną. Z diety trzeba wyeliminować wszystkie przetworzone  produkty i zastąpić je świeżym. Konieczne będzie zrezygnowanie z niezdrowych tłuszczy, przekąsek, czy kolorowych i gazowanych napojów dostarczających naszemu organizmowi ogromnych ilości cukru. Jeżeli nie mamy wiedzy na temat układania jadłospisu, to lepiej skorzystać z pomocy profesjonalnego dietetyka, który na podstawie wagi, ilości tkanki tłuszczowej, tryby życia i aktywności fizycznej, ułoży plan żywieniowy, który będzie posiadał odpowiednią, dzienną dawkę kalorii. Osoba, która chce się odchudzać powinna każdego dnia zjadać posiłku, których wartość energetyczna jest jedynie o około dziesięć procent niższa niż faktyczne zapotrzebowanie, ponieważ tylko wolne zrzucanie kalorii jest skuteczne i pozostawia długotrwałe efekty. Ułożonego jadłospisu pod względem kalorii trzeba się stale trzymać.

Do osiągnięcia celu, jakim jest odchudzenie się, jest potrzebna silna motywacja, zapał i chęć.Na początku będziemy musieli liczyć kalorię każdej spożywanej potrawy, ale z czasem będziemy to robić na wyczucie, bo poznamy wartość energetyczną większości produktów spożywczych.