Pomimo zastosowania tej samej technologii, silniki stosowane we współczesnych rowerach elektrycznych występują w trzech podstawowych wariantach. Silniki z napędem pośrednim są umieszczone na środku ramy roweru, gdzie zwykle znajduje się dolny wspornik kierownicy. Rowery elektryczne z napędem piastowym mają silniki umieszczone w przedniej lub tylnej piaście.

Rodzaje silników elektrycznych do roweru

niezawodny silnik elektryczny do roweruIstnieją dwa rodzaje silników piastowych. Silniki w piaście z napędem bezpośrednim, poza łożyskami, nie mają żadnych ruchomych części, silnik po prostu obraca się wokół osi, która jest przymocowana do haka ramy. Motoreduktory w piaście wykorzystują serię przekładni planetarnych, aby obniżyć obroty silnika i zwiększyć jego moment obrotowy. Na rynku wtórnym można również znaleźć zestawy do rowerów, które pozwalają wyposażyć standardowy jednoślad w niezawodny silnik elektryczny do roweru z napędem pośrednim lub w piaście. Wśród zestawów dostępnych na rynku znajdziemy np. napędy cierne, które wykorzystują obracające się koło stykające się z tylną oponą do wytworzenia napędu. Rowery elektryczne wykorzystują czujniki do określania poziomu wspomagania pedałowania na podstawie danych wprowadzanych przez rowerzystę. Istnieją czujniki prędkości, zwane też czujnikami kadencji, które przyznają wspomaganie elektroniczne na podstawie kadencji pedałowania.

Czujniki są niedrogie, nie wymagają konserwacji i zapewniają relaksujące wrażenia z jazdy, które wielu rowerzystów docenia. Jeśli chcemy jechać szybciej, pedałujemy szybciej, a nie mocniej. Przyspieszenie jest więc tak proste, jak zwiększenie kadencji, bez względu na to, jak duży wysiłek wkładamy w jazdę. Czujniki prędkości są powszechnie stosowane w rowerach elektrycznych z napędem piastowym.