W przypadku postępowań szczególnie trudnych, dotyczących spraw karnych czy zadłużeń na bardzo wysokie kwoty pieniężne, często nie było możliwości zakończenia sprawy bez konieczności użycia środków niestandardowych. Jako że zbieranie informacji dotyczących osób mających związek z postępowaniem było często celowo utrudniane, najczęściej wdrażanymi urządzeniami były podsłuchy elektroniczne.
Elektroniczne podsłuchy telefonów komórkowych
Monitorowanie rozmów telefonicznych osób podejrzanych w postępowaniu często było szczególnie trudne, choć mogło znacznie ułatwić prowadzenie postępowania, toteż większość niestandardowych metod prowadzenia postępowania dotyczyła właśnie takowych. Jednym z najczęściej stosowanych sposobów był oczywiście podsłuch telefonu. Podczas gdy starego typu telefony przewodowe mogły być monitorowane za pomocą urządzeń elektronicznych, zakładanych przez personel techniczny bezpośrednio na linię telefoniczną, urządzenia bezprzewodowe i telefony komórkowe wymagały użycia programów monitorujących. Takie programy były całkowicie niedostępne dla osób prywatnych, i udostępniane jedynie prywatnym detektywom posiadającym ważną licencję oraz licencjonowanym pracownikom ochrony posiadającym poświadczenie osobowe. Program podsłuchowy umożliwiał bowiem monitorowanie i rejestrowanie prowadzonej rozmowy wychodzącej czy przychodzącej w czasie rzeczywistym, za pomocą programu sterującego na jednostce centralnej, który sprzężony był z programem podsłuchowym.
Aplikacja na telefonie była natomiast bardzo trudna do wykrycia, gdyż nie figurowała w rejestrze zainstalowanych programów, jak również na liście działających aplikacji. Ryzyko wykrycia było więc praktycznie zerowe, umożliwiając funkcjonariuszom swobodniejsze prowadzenie wszelkich działań.