Public relations to, po dokładnym przetłumaczeniu z języka angielskiego, relacje publiczne. Można już z tego tłumaczenia sporo wywnioskować na temat tego, czym zajmuje się ta dziedzina.
Public relations przydaje się zwłaszcza podczas kryzysu
Z pewnością można ją jednak opisać dużo bardziej wyczerpująco. Chodzi po prostu o kształtowanie relacji z otoczeniem. Firma powinna starać się oddziaływać na otoczenie w taki sposób, aby była odbierana w pozytywny, pożądany dla siebie sposób. PR to właśnie kształtowanie relacji podmiotu publicznego z jego środowiskiem. Agencje PR zajmują się właśnie takimi działaniami. W Warszawie to wręcz moda, żeby korzystać z takich podmiotów. Niekiedy jednak firmy radzą sobie doskonale same, budując takie relacje, aby klienci chcieli do nich przychodzić, a opinia publiczna uważała firmę za godną uwagi i polecenia. Nie jest to na pewno łatwe zadanie. Niemal każda agencja public relations w Warszawie się na tym zna, ale przeciętny człowiek może nie mieć pomysłu, w jaki sposób „ocieplić” wizerunek przedsiębiorstwa na przykład po jakimś niekorzystnym zdarzeniu. W takich kryzysowych sytuacjach zwykle już ludzie chcą, aby zajęła się tym agencja PR. Po prostu wtedy mają gwarancję szybszego i często też lepszego efektu. Bywa, że szybko udaje się wyciągnąć firmę z dołka jakąś dla odmiany pozytywną akcją. Trzeba jednak do takich tematów podchodzić w sposób bardzo przemyślany. Nie da się tego osiągnąć bez dobrej strategii działania. Zwykle jednak public relations to działania, które trzeba stale podejmować. Mają one też na celu wzmocnienie przekazu i większe skupienie się na grupie docelowej. To ona ma w pierwszej kolejności rozumieć, co przedsiębiorstwo chce jej zaoferować.
Musi też czuć spójność w działaniach danej firmy. Wówczas chętniej zdecyduje się na zakup produktu czy skorzystanie z usługi do niej dedykowanej.
Więcej o public relations Publicdialog.pl