Dieta wielu osób jest uboga w wartościowe produkty, które poza źródłem węglowodanów dostarczają także wiele witamin i minerałów. Dietetycy już od dawna zachęcają ludzi do włączenia do codziennej diety orzechów, ponieważ są bardzo zdrowe.

Jak spożywać orzechy?

pasta z orzechów laskowychNiewiele osób traktuje orzechy jako przekąskę w ciągu dnia, a szkoda, bo są bardzo pożywne i przede wszystkim wartościowe. W sklepach bez problemu kupimy je w małych opakowaniach lub na kilogramy. Dostępne są orzechy nerkowca, laskowe, włoskie, brazylijskie czy arachidowe. Najpopularniejszym produktem jaki można z nich zrobić jest masło orzechowe, które świetnie zastępuje popularne kremy czekoladowe do pieczywa. W wielu sklepach spożywczych oraz ze zdrową żywnością dostępna jest pasta z orzechów laskowych, którą uwielbiają dzieci. Można ją dodawać do musli, owsianki, naleśników czy przeróżnych wypieków. Na jej bazie można zrobić kakaowy krem do chleba  czy spożywać bezpośrednio na pieczywie. Pasta jest produkowana wyłącznie z orzechów, które są dokładnie mielone, aż powstanie z nich płynna masa. Takie masło można także samodzielnie przygotować w domu, gdyż potrzebne są nam tylko orzechy i blender. Po przygotowaniu można je przechowywać w słoiku przez kilka miesięcy. Identyczną pastę można przygotować z orzechów nerkowca, włoskich czy arachidowych, a każda z nich będzie miała charakterystyczny smak użytych do produkcji orzechów. Co najważniejsze – pasta ma tyle samo wartości odżywczych, witamin i minerałów co całe orzechy.

W sprzedaży poza klasycznymi pastami orzechowymi możemy znaleźć  wersje z dodatkami takimi jak daktyle, kokos, kakao czy migdały. Z pewnością są one warte wypróbowania, ponieważ z powodzeniem mogą konkurować z masłami do smarowania dostępnymi na rynku.